eTwinning (ang. twin - bliźniak) został zainaugurowany w 2005r. jako główna akcja Programu eLearning Komisji Europejskiej, a od 2014r. jest ściśle związany z Erasmus+, programem Unii Europejskiej wspierającym edukację, szkolenia, inicjatywy młodzieżowe oraz sportowe.
Centralne Biuro Akcji eTwinning kierowane jest przez European Schoolnet, międzynarodowe partnerstwo 34 europejskich Ministerstw Edukacji wspólnie pracujących na rzecz szkół, nauczycieli i uczniów z całej Europy nad rozwijaniem możliwości uczenia się. Na szczeblu krajowym eTwinning wspierany jest przez 38 Narodowych Biur Kontaktowych Programu eTwinning.
eTwinning promuje współpracę szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), oferując szkołom wsparcie, narzędzia oraz usługi. Nauczycielom eTwinning udostępnia też inne bezpłatne możliwości oraz stały rozwój zawodowy realizowany online.
eTwinning oferuje platformę współpracy dla kadry szkolnej (nauczycieli, dyrektorów szkół, bibliotekarzy, itp.) z jednego z krajów europejskich, które tutaj komunikują się, współpracują, realizują projekty, dzielą się i - mówiąc krótko - czują się i są częścią najbardziej ekscytującej społeczności edukacyjnej w Europie.
Portal eTwinning to punkt wejścia do świata eTwinning. Dostępny w 28 językach portal eTwinning.net jest źródłem wiadomości z krajów eTwinning, możliwości doskonalenia zawodowego, a także informacji na temat uznania i udanych projektów.
Rok szkolny 2020/2021
Nasza Szkoła przystąpiła do programu we wrześniu 2020r. w ramach innowacji pedagogicznej (językowej) autorstwa Pani Natalii Wiśniewskiej-Jaworskiej. Realizatorkami projektów były Panie anglistki, pozostające w ścisłej współpracy z nauczycielami innych przedmiotów.
W grudniu 2020r. uczniowie brali udział w wymianie kartek świątecznych, zarówno wirtualnych jak i tradycyjnych. Uczniowie klas VI-VII wykonali kartki świąteczne w języku angielskim. Powędrowały one do szkół za granicą, m.in. do Włoch, Turcji czy Rumunii.
W II półroczu roku szkolnego 2020/2021 rozpoczęła się realizacja "Maths is fun" czyli nauki matematyki poprzez zabawę. Główne założenia projektu, realizowanego we współpracy z Panią Magdaleną Kruzel-Klauza, to zachęcenie uczniów do nauki matematyki i przekonanie, że matematyka może być "fajna".
W marcu 2021r. uczniowie klasy VIb - Nikodem Kleczkowski i Franek Klauza - stworzyli prezentację o Albercie Einsteinie.
Również w II półroczu roku szkolnego 2020/2021 realizowany był projekt "Be healthy, feel happy!", związany ze zdrowym odżywianiem i zdrowym trybem życia. Uczniowie wymieniali się pomysłami i dobrymi praktykami, wykonywali plakaty oraz opisywali swój dzień.
Rok szkolny 2021/2022
W grudniu 2021r. uczniowie klas IV-VIII stworzyli kartki świąteczne w języku angielskim i niemieckim, które zostały rozesłane do szkół partnerskich w Polsce oraz za granicą.
W tym samym miesiącu dotarły do uczniów kartki świąteczne z życzeniami ze szkół z Polski (Kartuz), Hiszpanii, Portugalii. Podziwiając pięknie wykonane kartki poznali różnorodne zwyczaje panujących w tych krajach i regionach.
W kwietniu 2022r. dzieci z grup przedszkolnych realizowały zadania projektu "Poznajemy wiosnę wszystkimi zmysłami" na platformie e-twinning, m.in. zadbały o przedszkolne parapety, przygotowały zielone kanapki oraz wiosenne prace plastyczne.
W czasie wiosennego spaceru wsłuchiwały się w odgłosy wiosny i przygotowały pyszne i pożywne kulki mocy.
Odkrywały wiosnę za pomocą zmysłu dotyku.
Od kwietnia 2022r. uczniowie klas VII realizowali projekt "Poznaj moje miasto"
Cudze chwalicie swego nie znacie. Zwiedzaj z nami nasze polskie miasta, poznaj ich architekturę, historię, atrakcje. Naucz się wskazywać je na mapie Polski.
Do projektu przystąpili uczniowie: Amelia Chałubowicz, Julia Gzella i Kamil Hałas (VIIa), Mateusz Bajor, Wiktor Bajor, Paweł Drupka, Franciszek Klauza, Aurelia Łucka, Szymon Sentkowski, Jakub Sowa, Szymon Szymajda i Dawid Wiecki (VIIb), którzy na wstępie wypełnili ankietę - test sprawdzający wiedzę. Koordynatorkami projektu zostały Panie Anna Lewandowska-Czarnecka i Agnieszka Figurska.
W okresie od czerwca do września 2022r. realizatorzy projektu zbierali informacje na temat Grudziądza, wykonywali zdjęcia i zamieszczali wyniki na padlecie.
Rok szkolny 2022/2023
Jedno z zadań w projekcie "Poznaj moje miasto" polegało na wysłaniu kartek z pozdrowieniami do wybranych szkół, również biorących udział w projekcie. Kartki zostały przygotowane przez uczniów klasy Vb na lekcji plastyki oraz przez dzieci z klas I-III. Natomiast uczniowie koła przyrodniczego wypisali pozdrowienia, zachęcając do odwiedzin Grudziądza i okolic.